Komende werkzaamheden en terugblik weekendafsluiting en inloopbijeenkomst

Gepubliceerd op 22 april 2024

In de komende periode zal de Lindenlaan doodlopend worden gemaakt. Gemotoriseerd verkeer naar de Lindenlaan is alleen bereikbaar vanaf de Daem van Kekenstraat ter hoogte van de ovonde.

Ook wordt er in de komende periode vanaf de Daem van Kekenstraat richting de N271 gestart met het aanbrengen van de kunststof damplanken in de dijk. Deze zijn benodigd om de waterstroom onder de dijk door te beheersen zodat de nieuwe dijk robuust en stabiel is en blijft.

Ten slotte start de aannemer ook met voorbereidende werkzaamheden voor het vervangen van de riolering haaks door de dijk ter hoogte van de Kerkstraat.

Nachtelijke werkzaamheden voor glasvezelkabels

Eind maart zijn nabij de kruising Lindenlaan en Daem van Kekenstraat glasvezelkabels verlegd. De verleggingen van de kabels zijn gereed, maar de kabels moeten nog gekoppeld worden aan het bestaande netwerk. Dit koppelen gaat binnenkort gebeuren en wordt uitgevoerd in een aantal nachten.

Op maandag 22 en dinsdag 23 april worden overdag enkele voorbereidingen getroffen. De nachtelijke koppelwerkzaamheden worden uitgevoerd in speciaal hiervoor ingerichte werkbussen. Buiten deze bussen zijn niet veel activiteiten zichtbaar. De werkzaamheden veroorzaken geen overlast. Het werk gebeurt in de volgende nachten:

• 1e nacht: woensdag 24 april van 1:00-7:00 uur
  • 2e nacht: vrijdag 26 april van 1:00-7:00 uur
  • 3e nacht: woensdag 1 mei van 1:00-7:00 uur
  • 4e nacht: vrijdag 3 mei 1:00-7:00 uur.

Terugblik weekendafsluiting 12 - 15 april 2024

De dijkversterking sluit aan op de provinciale weg / hoge grond ter hoogte van de ovonde op de N271 provinciale weg.

Hiervoor dient de N271 ter plaatse van de dijkaansluiting wat te worden verhoogd. Vrijdagavond is de aannemer gestart met frees- en opbreekwerkzaamheden. Vervolgens zijn zij op zaterdag gestart met asfalteerwerkzaamheden waarbij ten slotte op zondag de markering en het betonnen fietspad zijn aangebracht. De werkzaamheden zijn voorspoedig verlopen en de N271 was weer op maandagmorgen tijdig opengesteld. De omleiding voor doorgaand verkeer richting Venlo en vice verse is ook naar alle tevredenheid verlopen.

Bergen_Asfaltering_5

Terugblik inloopbijeenkomst 4 april

Op 4 april vond de laatste inloopbijeenkomst over dijkversterking Nieuw Bergen plaats. Met de daadwerkelijke start uitvoering in zicht zijn ruim 40 aanwezigen geïnformeerd door de aannemer en het waterschap over het definitieve ontwerp van de dijk, de manier van werken, de planning en de transportroute. Werkzaamheden en omleidingsroutes die op korte termijn gaan plaatsvinden, zijn toegelicht. Ook medewerkers van de gemeente Bergen waren aanwezig om inwoners te woord te staan.

Heeft u de bijeenkomst gemist of wilt nog eens rustig de posters bekijken, kijk dan op onze website.

Graag horen wij uw mening

Wilt u laten weten hoe u over onze communicatie en het project denkt? Meld u dan aan voor de tevredenheidsmonitor. Wij horen graag uw mening om ons werk waar nodig te kunnen verbeteren.

Na een bijeenkomst of andere manieren van communicatie, ontvangt u per mail een paar vragen.  Via dit formulier kunt u zich hiervoor aanmelden.

Meer informatie of vragen

Mocht u vragen hebben over de werkzaamheden neem dan contact met de aannemer op via 06 27 36 20 16 (op werkdagen tussen 08:00-16:00 ) of stuur een e-mail naar: nieuwbergen@dijkzonealliantie.nl.

Wilt u op de hoogte blijven over dijkversterking Nieuw Bergen, dan kunt u de Bouwapp downloaden via onderstaande QR-code.

QRcode bouwapp Nieuw Bergen