De volgende stap in de verkenning van Vierwaarden

We willen de gebieden veiliger, mooier en duurzamer achterlaten voor iedereen. En dat is best een puzzel, waarbij we de input vanuit de omgeving hard nodig hebben! Sinds de start van de verkenning kunnen inwoners, ondernemers en andere belanghebbenden daarom ideeën voor oplossingen aandragen. Niet alleen online, maar ook bij verschillende bijeenkomsten.

Afgelopen maanden organiseerden we in elk deelgebied ontwerpateliers, waarbij we met direct betrokkenen nadachten over mogelijke oplossingen aan de hand van kaarten van het gebied. Dit heeft mooie inzichten opgeleverd waar het projectteam verder naar gaat kijken!

En wat is de volgende stap?

Hoe verder in de verkenningsfase, hoe beter we kunnen bepalen welke oplossingsrichtingen we verder willen uitwerken en onderzoeken. Deze oplossingsrichtingen beschrijven we in een Notitie Reikwijdte en Detailniveau (de NRD). Hierin staat ook welke oplossingsrichtingen zijn afgevallen en waarom.

Van januari tot maart schrijven we deze NRD en stemmen we deze af met onze projectpartners, zoals de gemeenten. Eind maart organiseren we een informatiebijeenkomst waarin we u meenemen in wat een NRD precies is, welke oplossingsrichtingen per deelgebied we verder willen onderzoeken en welke oplossingsrichtingen we willen laten afvallen. De precieze datum en locatie voor deze bijeenkomst kunt u lezen in een volgende nieuwsbrief.

Meld u aan voor de nieuwsbrief!

Wilt u op de hoogte blijven? Meld u dan hier aan voor de nieuwsbrief. Selecteer dat u de 'Dijkversterkingen' nieuwsbrief wil ontvangen voor de gemeenten 'Venlo' en/of 'Horst aan de Maas.'